DNEVNIK: jul 2013. god.

Planinarska sekcija - Izveštaji

07. jul: Javor, Opaljenik

Na akciju smo krenuli u 5 časova, po običaju, od stare lokomotive. Na put je krenuo 21 planinar, preko O. Banje, Požege, Arilja, Ivanjice, Opaljenika i Kušića, gde je bila pauza od 45 min. Meteorolozi su ovoga puta, na našu sreću, promašili prognozu, najavljujući kišu koje nije bilo. Na pešačenje smo krenuli od spomenika od koga se desno skreće prema vrhu planine Javor. Mi smo se uputili levo. Ova voćno - planinarska akcija (ovo voćna će biti objašnjeno) je, između ostalog, zanimljiva po tome što je najviši vrh, osvojen na ovoj akciji, bio na samom startu (1330 m), dok je cilj bio na oko 1100 m n/v.

Akcija je išla marš – rutom od navedenog spomenika, preko sela Popovići, Glintići, Bradići, Zarići do Opaljenika, gde je čekao autobus. Planinari su tokom pešačenja brali razno voće (šumske jagode, borovnice, maline, trešnje, divlje trešnje), koga je bilo u izobilju duž cele staze. Tri puta smo prelazili preko potoka i rečica ali bez skidanja obuće jer su potoci imali mali vodostaj pa ih je bilo lako pregaziti.

Na 12-tom kilometru gupa se podelila. Jedni su nastavili do Kušića(još oko 2 km). Zatim su vozilom došli do Opaljenika (ispod vrha zvanog Ćava) gde su sačekali ostatak grupe koji je prešao celu stazu, dugu 24 km. U povratku, smo napravili jednu pauzu, pored vodopda u Ivanjici. U Čačak smo stigli oko 21 h.

11.-14. jul: Makedonija – Jakupica (Solunska glava), Plačkovica (Četal), kanjon Matka

Akcija u Makedoniji izvedena je u planiranom terminu i prema najavljenom planu uz učešće troje planinara PD ,,Kablar,, i jedne planinarke iz PD ,,Rudnik,, - Gornji Milanovac. Detaljnije o ovoj akciji u posebnom izveštaju.

14. jul: Kotlenik

Grupa od 9 planinara sa vodičem Slobodanom Milovanovićem krenula je u 6 časova redovnom autobuskom linijom Čačak – Kragujevac.  Izašli smo u Bresnici odakle smo krenuli na pešačenje prema Kotleniku. Posle 2,3 km smo napravilu pazu kod manastira Voljavča – Sveti Prokopije i Prepodobna mati Paraskeva. Nakon obilaska manastira krenuli smo prema vrhu Kotlenika, malo kroz šumu, malo po otvorenom. Sa otvorenih delova pružao se divan pogled na čačansku kotlinu i planine Ovčar, Kablar i Jelicu, Vujan i Rudnik. Do vrha Kotlenika smo stigli uz 2 pauze. Jedna od njih bila je za doručak kod Lovačke kućice lovačkog društva iz Guncata. Sam vrh Kotlenika (Veliki vrh -748 m) se nalazi u šumi, tako da se sa njega ništa ne vidi, slično kao sa vrha Vujna. Posle duže pauze na vrhu, spustili smo se oko 9km asfaltom kroz Lađevce do nadvožnjaka na Ibarskoj magistrali gde smo sačekali autobus za Čačak. Ukupno smo prešli 21km.

20. jul:  Višegrad

Već gotovo po navici, u 5 časova,  45 planinara PD “Kablar” krenulo je put Višegrada, preko Požege, Užica, Zlatibora, Kremana, Šargana i Mokre Gore. Bez pauze u toku puta, uz malo duže zadržavanje na granici, oko 8 časova stigli smo u luku Višegrad. Tu se grupa podelila na one koji idu na pešačenje i ostatak koji brodom “Sonja” plovi niz Drinu, do kampa “Stari brod”. Tu će  sačekati grupu sa pešačenja. Na pešačenje je krenulo 40, a brodom 5 planinara.

Veća grupa je autobusom krenula u selo Prelovo, odakle smo počeli pešačenje ka vidikovcu Rtar-grad (516m), u kanjonu Drine. Relativno lakom stazom, bez velikih uspona, stigli smo na vidikovac sa koga se pružao predivan pogled na kanjon Drine. Posle pauze i fotografisanja spustili smo se do broda na kome je čekao ostatak grupe. Prilikom silaska promašili smo pravu stazu prema brodu i otišli drugom stazom koja je bila duža oko 1,5 km. Ali s` obzirom da je cela staza bila relativno kratka (9 km), tih dodatnih 1,5 km nije predstavljalo veliki problem učesnicima akcije.

Po ukrcavanju, posle 20-tak minuta, stigli smo u kamp “Stari brod”.  Tu smo ručali i posle tooga napravili pauzu od nekih 3 sata. Svako je iskoristio to vreme na svoj način (odmor, kupanje na Drini ili opuštanje uz dvojicu harmonikaša). Oko 16:30 krenuli smo nazad i u Višegrad stigli oko 18 časova. Sat i po  pauze proveli smo u obilasku Andrić-grada i samog Višegrada. U Čačak smo krenuli u 19:30 i oko 22 h smo bili kod naše “lokomotive”.

Imali smo izvanredne domaćine, naše stare poznanike, Nenada Radovića i Slavka Jovanovića, kojima se posebno zahvaljujemo na srdačnom dočeku i pažnji koju su nam posvetili na ovoj prelepoj akciji.

28. jul: Južni Kučaj (Petruška oblast, kanjon Crnice, Grza, Javorački vrh)

Treba li reći da smo krenuli u 05:00? Valjalo je i ranije, pa da se najtopliji deo dana provede u nekoj hladovini, ali šta je tu je. U Paraćinu nas čekaju Boris sa desetak članova PSD ,,Juhor,, iz Jagodine i Neša, sekretar PSD ,,Javorak,, iz Paraćina, sa nekoliko svojih drugara. Ova akcija je realizovana zahvaljujući njima dvojici, na čemu im se i ovim putem zahvaljujemo.

Obilazak predela na obroncima Južnog Kučaja započeli smo iz sela Zabrega odakle smo krenuli na kružnu turu prateći tok reke Crnice. Zatim započinje lagani uspon da bi se posle pola sata ispod nas ukazala panorama sela Popovac i fabrike cementa Holzim. Ulaskom u šumu postaje prijatnije jer sunce već  dobro prži. Prva duža pauza je kod ostataka manastira Petruš posvećenog Blagoj Mariji Petruškoj. Dalje nastavljamo, opet kroz šumu, ka ostacima Rimskog grada Petruša (V vek) koji su Nemanjići obnovili sagradivši jako i nepristupačno utvrđenje. Na uzvišenju gde se samo naziru ostaci ruševina  dominira Krstata stena koju smo iskoristili za zajedničko fotografisanje i kao lep vidikovac sa koga se vidi selo Zabrega. Odatle počinjemo spuštanje, prvo kroz šumu pa ponovo prateći tok Crnice. Vrućina postaje nesnosna i duža pauza pored reke svima prija. Većina je obišla ostatke manastira Sv. Jovana Glavoseka koga smo maločas posmatrali sa Krstate stene. Idući uzvodno vraćamo u selo gde se opraštamo sa našim vodičem, meštaninom Vladom. Predstavljalo nam je veliko zadovoljstvo slušati priče o predelima, događajima i ličnostima iz tog kraja, od ovog rečitog i informisanog čoveka. Poziva nas da dogodine dođemo na njihovu tradicionalnu akciju Stazom Petruških monaha, koja se održava početkom avgusta i čitavim putem prati tok reke Crnice, od Popovca do Sisevca.

Ovim je prvi deo akcije završen i upućujemo se ka našem sledećem odredištu, izletištu Grza. Pruža se od vrela reke Grze pa u dužini od blizu pet kilometara sve do puta Paraćin – Zaječar. Tu se veći deo grupe odlučuje za odmor i kupanje u obližnjem jezeru, dok osmorica planinara sa Paraćincima i Jagodincima kreće na uspon. Polazna tačka je planinarski dom ,, Đorđe Živković,, (480m). Cilj je Javorački vrh (927m), najviši vrh u ovom delu planine, koji dominira ovim masivom. S obzirom da se na uspon krenulo u najvrelijem delu dana, sve se odvijalo lagano, usporeno i uz povećani napor. Možda je ipak bilo  pametnije ostati u debeloj hladovini pored reke. Šumskom stazom prvo smo izašli na Mali Javorak (756m), a zatim, ne napuštajući šumu, dolazimo na Javorački vrh. Grupa silazi na početnu tačku oko 19:00, sat kasnije nego što je planirano. Umor i nedovoljna spremnost pojedinih učesnika učinili su svoje. Posle odmora od sat vremena krenuli smo za Čačak, gde stižemo oko 23:00.

Na akciji je učestvovalo 32 člana PD ,,Kablar,,. U zavisnosti od toga ko se opredelio za koju varijantu, učesnici su prepešačili od 7 do 19km.

Zoran Krndija, Miroslav Bogdanović

Najave akcija

Najava akcije:Brđani 01.12.2013 27 novembar 2013, 08.55 Najave
AKCIJA: BRĐANI – ZRNAC – DIČINA - MILIĆEVCIdatum i vreme polaska: nedelja 1. decembar 2013. godine u 6,45vođa akcije: Sanja Radulovićkontakt telefon: 064 39 47 939dužina staze: 13 kmcena: 500 dinara opis
Detaljnije 0 Komentari 1307 Hits 0 Ratings
Obaveštenje 26 novembar 2013, 13.05 Najave
Obaveštavaju se zainteresovani da je za članove PD Kablar rezervisan manji broj mesta za doček Nove godine, 31. decembra u restoranu Dom u Ovčar banji. Cena dočeka je 25 eura i u to je uračunata večera i muzika. Piće se
Detaljnije 0 Komentari 1303 Hits 0 Ratings
Najava akcije: Planinarsko Veče 28.12.2013. 25 novembar 2013, 11.20 Najave
AKCIJA: PLANINARSKO VEČEdatum i vreme polaska: subota 28. decembar 2013. godine u 7,30 sa početkom u 19 časovavođa akcije: Vesna Miloševićkontakt telefon: 55 44 030; 55 48 065; 064 19 57 400dužina staze: 7 sati
Detaljnije 0 Komentari 2209 Hits 0 Ratings
OBAVEŠTENJE: Pripreme za izložbu fotografija 20 novembar 2013, 12.44 Najave
Krajem januara naredne godine  planiramo održavanje izložbe  fotografija i tako nastavimo ono što smo započeli ove godine. U tom cilju potrebno je da zainteresovani planinari PD ,,Kablar‚‚  do 15.12. 2013.god.
Detaljnije 0 Komentari 728 Hits 0 Ratings

Izveštaji sa akcija

Nove slike u galeriji Oktobar 2013. 08 novembar 2013, 18.19 Izveštaji
Nove slike u galeriji Oktobar 2013.
01. Lazarev kanjon 05. oktobar (55) 02. Ovčar 13.oktobar (32) 03. Mučanj 20. oktobar (51) 04. Crna Gora - Durmitor 12.-13. oktobar (50) 05. Kukutnica 26.