Uspeh naših Visokogoraca, žene u Alpima 2011.

Visokogorstvo - Izveštaji

Članovi našeg društva Lenka Ribić Zelenović i Gordana Vićentijević Marković učestvovale su u ekspediciji “Alpi 2011 - Žene u Alpima”, koju su organizovali PK “Balkan” iz Beograda i PSD “Makpetrol” iz Skoplja. Ekspedicija je izvedena pod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta i Republičkog zavoda za sport od 23. jula do 1. avgusta 2011. godine. Učesnici ekspedicije iz Beograda, Novog Sada, Čačka i Skoplja su, i pored jako loših vremenskih uslova, osvojili četiri vrha u masivu Monte Rosa, čija je nadmorska visina preko 4000 metara: Zumsteinspitze (4563 m), Signalkuppe (4556 m), Vincent Pyramide (4215 m) i Balmenhorn (4167 m). Pogledajte galeriju;

Monte Rosa 2011 Monte Rosa 2011 (103)

Lenka Ribić Zelenović

Grupa od 12 planinara, od toga 6 žena, krenula je minibusom ka Ljubljani 23. jula u 23 časa ispred hrama Svetog Save u Beogradu. Bez dugog zadržavanja na graničnim prelazima stigli smo u Ljubljanu u jutarnjim časovima i smestili se u đačkom domu “Ivan Cankar”. Posle kraćeg odmora, sledio je obilazak grada. U prostorijama planinarskog društva «Matica» družili smo se sa planinarima iz Slovenije, a zatim obišli Katarinu i Babinu Goru, bacivši pogled na prelepu Ljubljansku kotlinu. Sutradan u ranim jutarnjim satima krenuli smo iz Ljubljane, preko Milana i Arone u Alanju. Nakon desetočasovne vožnje u poslepodnevnim časovima stižemo u neverovatno živopisne planinske krajeve severozapane Italije. Prespavali smo u planinarskom domu udaljenom 4 kilometra od Alanje. Ujutru odlazimo do Alanje i žičarama se penjemo do Passo Indren (3.260 mnv), odakle sa velikim rančevima na leđima krećemo u neizvesnost. Uskoro se ispred nas pojavljuje velika snežna padina, a nakon 30-tak minuta nailazimo na stenoviti deo i feratu sa užetom i metalnim stepenicima. Nakon 2 sata stižemo u planinarski dom Gniffeti (3647 mnv), koji u kategoriji planinarskih domova sigurno zaslužuje 5 zvezdica. Na ulazu su prostorije za odlaganje opreme, uredno složeni cepini, štapovi, dereze, cipele i papuče. Prostorije zagrejane, dve velike trpezarije sa restoranima i ljubaznim osobljem. Toaleti uredni, a za 4 evra, verovali ili ne, možete se i istuširati. Ostatak dana proveli smo u domu u pijančenju. Ispijali smo flašu za flašom vode radi hidratacije, adaptacije i prevencije od visinske bolesti. Poneko iz ekipe je imao plavkasta usta, neko glavobolju, ali srećom ništa ozbiljnije... Jutro je osvanulo sumorno. Doručkujemo, spremamo se i izlazimo. Nedaleko od doma formiramo tri naveze i krećemo. Počinje da pada sneg. Oprezno prolazimo pored glečerskih pukotina i posle tri i po sata stižemo na vrh Vinsent Pyramide (4215 mnv). Iako se vreme pogoršavalo, odlučujemo da nastavimo ka Balmernhornu (4167 mnv) i to uspon sa teže strane. Završni uspon je ferata. Slikamo se na vrhu i, zbog guste magle i snega koji je zatrpao staze, odlučujemo da odmah krenemo natrag. Vreme je sve lošije, a mi oprezni i pažljivi. Zadovoljni stižemo u dom u večernjim časovima, okupljamo se u restoranu i provodimo vreme uz priču, pesmu i igranje karata. Narednog jutra, već u pola sedam napuštamo dom. Laganim i ujednačenim tempom vrlo brzo stižemo na plato sa koga nam pogledi dosežu do vrhova: Dufourspitze, Liskamm, Matterhorn, Zumsteinspitze, Signalkuppe itd. Na platou pravimo predah za doručak. Ponovo počinje sneg, na mahove duva jak vetar. Krećemo na Zumsteinspitze. Veoma je strmo, pri kraju pedesetak metara dugačak i jako uzak nož, a sneg ne prestaje da pada i što je još gore lepi se za dereze, koje zato proklizavaju. Osiguravamo se cepinom, neko sigurno, a poneko nesigurno i panično. Vidljivost se smanjuje iz minuta u minut. Neko se u ekipi našalio: “Al nam je lepo, tako nam i treba”. Bilo je i suza, koje su na vrhu Zumsteinspitze (4563 mnv) zamenili osmesi. Spuštanje je išlo lakše, ali ipak korak po korak. Pred nama je nova meta današnjeg osvajačkog pohoda, vrh Signalkuppe, na kome se nalazi planinarski dom Margharita. Dom je napravljen 1864 god. i svojevremeno ga je posetila i kraljica Margarita. Strmo je i klizavo. Na vrhu počinje jače da pada sneg. Idilična božićna atmosfera na 4554. mnv u julu mesecu 2011. leta gospodnjeg. U domu smo popili najbolji čaj na svetu, odmorili se i krenuli natrag. Posle dugog putovanja kroz maglu umorna ekipa stiže na večeru. Sledi romantično kuvanje supice iz kesice, večera i blažen san.

Sutradan je osvanuo sunčan dan. U daljini se kočoperio Matterhorn pored Breithorn-a, a nazirao se i Mont Blanc. Ekipa mala, ali odabrana krenula je niz feratu ka žičarama. Usput se prave fotografije na platou za sletanje helikoptera, pored doma Mantova. Nestvarno živopisni krajolici ostaju iza nas. Iz Alanje minibusom krećemo ka Novoj Gorici. Udoban i čist srednjoškolski dom je naše konačište. U domu proslavismo tri rođendana. Milanka, Nikola i Vlasta (naša prijateljica iz Slovenije) počastiše nas ićem, pićem i pesmom. Naredno jutro krećemo dalje. U Novom Mestu dočekuju nas: Darko, Branko, Srećko, Lojz, Majda. Zajedno sa domaćinima vozili smo se 30-tak kilometara na Gorjance do planinarskog doma i Trdinovog vrha. Sutradan stigosmo u Terme Čatež, poslednju stanicu našeg putešestvija. Termalna voda božanstveno uređenog akva parka bila je melem za naše umorne mišiće. Uživanja nikad dosta. U popodnevnim časovima nastavljamo put ka Srbiji živi, zdravi i prezadovoljni. Pogledajte galeriju:

Monte Rosa 2011 Monte Rosa 2011 (103)

Lenka Ribić Zelenović

Najave akcija

Najava akcije:Brđani 01.12.2013 27 novembar 2013, 08.55 Najave
AKCIJA: BRĐANI – ZRNAC – DIČINA - MILIĆEVCIdatum i vreme polaska: nedelja 1. decembar 2013. godine u 6,45vođa akcije: Sanja Radulovićkontakt telefon: 064 39 47 939dužina staze: 13 kmcena: 500 dinara opis
Detaljnije 0 Komentari 1306 Hits 0 Ratings
Obaveštenje 26 novembar 2013, 13.05 Najave
Obaveštavaju se zainteresovani da je za članove PD Kablar rezervisan manji broj mesta za doček Nove godine, 31. decembra u restoranu Dom u Ovčar banji. Cena dočeka je 25 eura i u to je uračunata večera i muzika. Piće se
Detaljnije 0 Komentari 1302 Hits 0 Ratings
Najava akcije: Planinarsko Veče 28.12.2013. 25 novembar 2013, 11.20 Najave
AKCIJA: PLANINARSKO VEČEdatum i vreme polaska: subota 28. decembar 2013. godine u 7,30 sa početkom u 19 časovavođa akcije: Vesna Miloševićkontakt telefon: 55 44 030; 55 48 065; 064 19 57 400dužina staze: 7 sati
Detaljnije 0 Komentari 2209 Hits 0 Ratings
OBAVEŠTENJE: Pripreme za izložbu fotografija 20 novembar 2013, 12.44 Najave
Krajem januara naredne godine  planiramo održavanje izložbe  fotografija i tako nastavimo ono što smo započeli ove godine. U tom cilju potrebno je da zainteresovani planinari PD ,,Kablar‚‚  do 15.12. 2013.god.
Detaljnije 0 Komentari 728 Hits 0 Ratings

Izveštaji sa akcija

Nove slike u galeriji Oktobar 2013. 08 novembar 2013, 18.19 Izveštaji
Nove slike u galeriji Oktobar 2013.
01. Lazarev kanjon 05. oktobar (55) 02. Ovčar 13.oktobar (32) 03. Mučanj 20. oktobar (51) 04. Crna Gora - Durmitor 12.-13. oktobar (50) 05. Kukutnica 26.